Nisan 28, 2020 Anksiyete Bozukluğu

Yaygın Anksiyete Bozukluğu Tedavisi

Psikolojik rahatsızlıklar arasında yer alan yaygın anksiyete bozukluğu tedavisi olan bir hastalıktır. Hayat kalitesine etki eden yorucu bir hastalık olan anksiyete kişilerin yaşam kalitesini büyük ölçüde düşürmektedir. Genelde kaygı olarak ortaya çıkan hastalıklardan biri bu rahatsızlık kendini gösterdiğinde kişinin kalp atışlarının hızlanmasına neden oluyor. Normal bir insansa tehlikelere karşı dürtüleri ile hareket ederken kişi bu durumların farkına vardığında, ani dürtüler sayesinde tehlikeli durumlara karşı savunucu olmaktadır. Anksiyete de bu durum daha farklıdır. Tehlike olmasa da ani kaygıların ortaya çıkması sonucu kişinin sosyal hayatında ve çevresindeki kişilerinde yaşamında olumsuz etkilere sebep olmaktadır. Anksiyete hastaları genellikle kaygı ve endişeyi yoğun bir şekilde yaşadıkları için sakinleşmede kendilerini kontrol altına almada zorluk çekerler. Mutlaka uygun tedavi ile kişilerin tedavi edilmesi gerekir.

Yaygın Anksiyete Bozukluğu Tedavisi Belirtileri Nelerdir?

Yaygın anksiyete bozukluğu tedavisi belirtileri yaşam kalitesini düşüren Anksiyete belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Toplumun içinde konuşmaktan ve yemek yemekten çekinen insanlardır.
  • Kendilerini değersiz ve özgüvensiz hissederler.
  • Kendilerini tuhaf ve gergin hissederler.
  • Çevreden kopup kaçmak isterler.
  • Nefesleri hızlıdır.
  • Zihnini insanların sözleri ile devamlı meşgul ederler.
  • Devamı ağama isteği vardır umutsuzluk hisleri vardır.
  • Çabuk yorulurlar sallanma ve titremeye başlarlar.
  • Hatırlama da güçlük çekerler.
  • Konsantre güçlüğü vardır.
  • Uykusuzluk sorunu yaşarlar.
  • Üzüntülü durumlara daha kolay yoğunlaşırlar.

Anksiyete bozukluğu tedavisinde Çocukluk dönemi önemlidir, o dönemde yaşadığı travmatik yaşadığı olaylardan dolayı beyindeki korku işlev mekanizması hassastır. Eğer sizde yaygın anksiyete bozukluğu tedavisi ihtiyacınız olduğunu hissediyorsanız mutlaka bir uzmana danışmanız gerekir. Yaşam kalitenizi düşüren bu rahatsızlıktan sadece psikolojik tedavi alarak kurtulan bir çok kişi dünya genelinde var. Günümüzde hayatın stresi ve yaşam koşullarının ağırlaşması gibi bir çok sebepten ötürü bu rahatsızlık görülmektedir.

Yaygın Anksiyete Bozukluğu Tanısı

Yaygın anksiyete bozukluğu tedavisi Günlük hayatta yok yere sürekli kaygı ve endişe duyuyorsanız ve bu çevrenizi de etkiliyorsa uzman birine başvurarak anksiyete testini yaptırmanız gerekmektedir. Yaygın anksiyete tanısı için uzmanın bazı sorular sorarak hasta hakkında bilgi edinmesi gerekmektedir. Bu nedenle vereceğiniz cevapların tanının doğru konulması açısından doğru cevaplanmış olması önemlidir.

Yaygın Anksiyete Bozukluğu Tedavisi

Anksiyete Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yaygın anksiyete bozukluğu tedavisi tanısında Kaygı bozukluğuna karşı ilaç ve psikoterapi tedavisi yapılması gerekir. Tedavi için psikiyatriden yardım almak ve değerlendirilme sürecinden geçirilmek gerekmektedir. Anksiyete sebep olan nedenlerin fiziksel olup olmadığı testler sonucunda belirlenmektedir.

• Psikoterapi

Bu tedavide konuşma terapisi sayesinde kişinin olumsuz düşünceleri yok edilerek yerine olumlu düşünceleri koymak hedeflenmiştir. Sorunun nedenleri belirlenerek çözüm için alışkanlıklar konusunda farklılıklar getirilmelidir.  Genel olarak en çok tercih edilen ve en iyi tedavi yöntemi olarak kullanılmaktadır. Uzman Psikolog Anıl Yılmaz ile iletişime geçerek hemen bilgi alabilir ve tedaviye başlayabilirsiniz. Online ve yüz yüz yüze terapi seçeneklerinden birisini seçerek kaygılarınızı yok edin.

• İlaç Tedavisi

Anksiyete semptomlarını ortadan kaldırmak için anti depresan ilaçlar ve depresyon ilaçları uzman tarafından hastaya uygun dozlarda verilmektedir. Bazı uygulamalar sayesinde anksiyete ile başa çıkma hedeflenmiş ve hasta için uygun teknikler sayesinde anksiyete sorunu da çoğu zaman ortadan kalkmaktadır.

Halk arasında vesvese yapma, evham yapma gibi bir çok şekilde bu psikolojik rahatsızlık adlandırılmaktadır. Tasalanma ve sürekli bir endişe duymaya bireyleri sevk eden bir rahatsızlıktır. Birey herhangi bir olayda aniden kendince kötü bir şeyler olacağını yada işlerin yolunda gitmeyeceği hissi doğar. Bu sebepten ötürü titreme, ateşin yükselmesi nefes almada zorluk gibi bir çok fiziksel etkisi de görülmektedir. Tüm bu evham duyma günümüzde görüldüğü kadarı ile psikolojik bir destek alarak %90 oranında net olarak çözülür. Genellikle bireylerin baskıladıkları veya yüzleşmek istemedikleri yada ağır bir depresyon sonrası ortaya bu rahatsızlık çıkmaktadır.

Yaygın anksiyete bozukluğu tedavisi online olarak uzaktan terapi ile gerçekleştirilebilir. Aynı zamanda yüz yüze terapi almak isteyen bireyler de bu tedavi için başvuru yapabilirler.

Kaygı duymayın, güven duyun. Kaygı gündelik hayatın olağan bir parçasıdır ve her insanın kaygı duyduğu durumlar vardır. Ancak bazı kaygılar kişiyi yoğun bir sıkıntıya sokar ve gündelik yaşamını olumsuz etkilemeye başlar. O zaman kişide yaygın kaygı bozukluğu olduğundan söz edilebilir. Sadece psikolojik tedavi alarak, böyle bir endişe ve kaygı durumundan çıkabilir ve yaşam kalitenizi artırabilirsiniz.

Sizde hemen bir uzman görüşü almak için  bizimle iletişime geçebilirsiniz.