Somatizasyon Bozukluğu Nedir

Somatizasyon Bozukluğu Nedir, tıbbi olarak açıklanamayan, fiziksel nedene dayandırılamayan, tıbbi testlerde herhangi bir semptoma rastlanmayan fiziksel/bedensel semptomların bulunduğu psikiyatrik bir durumdur. Bu hastalık tanısının konulabilmesi için kişinin günlük rutinini etkileyecek oranda belirtiler ortaya çıkması önemlidir.

Somatizasyon rahatsızlığına sahip olan kişiler bedenlerine ek olarak organları hakkında da şikâyetçi olabilirler. Vücutlarında yanma hissi, sürekli yer değiştiren ağrılar, dillerinde farklı tatlar ve ara sıra giren kramplardan şikâyetçi olurlar.Somatizasyon Bozukluğu Nedir  Somatik kişilerin en önemli özelliklerinden biri birden fazla hekime gitmeleri ve her doktordan bir tanı alıp farklı tedavi yöntemleri ve yolları izlemeleridir. Lakin gördükleri tedavi de şikâyetlerini durdurmaz. Bu nedenden dolayı somatizasyon bozukluğu olduğu tespit edilmediği sürece farklı ilaçların kullanımından dolayı ilaçların yan etkisi ortaya çıkacaktır.

Somatizasyon Bozukluğunun Nedenleri

Somatizasyon bozukluğu yaşayan bireylerin psikiyatrik ve psikolojik testleri yapıldığında ortaya çıkan sonuç kişinin bilinçaltında yatan strese bağlı olduğu görülür. Stres unsurlarının kişiye bağlı olarak fark edilmemesi, umursanmaması veya çözülememesi sonucunda kişide oluşan psikolojik sorun kendini somatizasyon bozukluğu olarak ortaya çıkarır. Bilinçaltı bir düzeyde kişinin bedensel şikâyetlerini kullanarak psikolojik stres faktörlerinden kendini korumaya çalışmaktadır. Somatizasyon Bozukluğu Nedir Kendine stres yüklemiş olan bir kişinin beyninin, depresyon veya kaygı bozukluğu geliştirmek yerine bedensel hissiyatlara neden olup hasta olan kişinin vücudunda farklı yerlerinde oluşan ağrılardan yakındığını söylememiz mümkün olacaktır. Somatizasyon bozukluğunun nedenlerini maddeler halinde sıralayacak olursak:

• Fiziksel şikâyetler nedeniyle toplumsal hayatta sorunlar yaşama,
  • Karın ağrısı, mide bulantısı, baş dönmesi gibi şikâyetlerin olması,
  • Adet bozukluğu, aşırı kanama veya gebelik esnasında aşırı kusma gibi nedenlerden dolayı sık sık hastanede yatma,
  • Cinsel isteksizlik ya da cinsel ilişki anında ağrılar görülmesi,
  • Vücutta farklı yerlerde farklı ağrılar görülmesi,
  • Soluk darlığı, çarpıntı, göğüs ağrısı gibi problemler yaşıyor olma,

Gibi birçok neden bulunuyor.

Somatizasyon Bozukluğu Nedir

Somatizasyon bozukluğu tedavisinde ilk yapılacak şey kişinin yaşadığı olaylarla alakalı negatif düşüncelerin belirlenmesidir. Bu negatif düşüncelerin olumlu düşüncelerle yer değiştirilmesi amaçlanır. Tedavinin amacı kişi belirtileri ve normal yaşantısı devam etse de olayları yorumlayış şeklini değiştirerek kişinin minimum seviyede etkilenmesini sağlamaktır.

Tedavide istenilen şikâyetlerin tamamen ortadan kalkmasıdır. Tedavi sonunda semptomların kademe kademe azaldığını daha sonra ise ortadan tamamen kalktığını görürüz. Bu çalışma ile birlikte psikiyatristinizin belirlediği ilaçları düzgün kullanmak tedaviden en iyi sonucu almayı sağlayacaktır. Somatizasyon Bozukluğu Nedir En iyi tedavi sonucunu ve hizmeti psikiyatristlerimizden her zaman bu konuda destek alabilirsiniz.