Panik Atak Hastalığı

Ağustos 21, 2020 Hastalıklar, Panik Atak

Panik atak hastalığı insanlarda meydana gelen ani korku ve panik durumu rahatsızlığıdır. Panik ve korku hissi hemen herkes tarafından yaşanılabilen bir hissiyattır. Gündelik hayatımızda yaşanılan tehlikeli ve gergin durumlara karşı ortaya çıkan bir doğal tepkimedir. Ancak panik atak rahatsızlıklarından kişiler bu duyguyu anksiyete, endişe, stres ve panik duygularını. Belirli aralıklarla ve ortada hiçbir durum yok iken yaşamaktadır.

Panik Atak nedir ?

Panik bozukluğu ve Panik Atak Hastalığı kişilerde meydana gelen ruhsal sıkıntılardır. Beklenmedik şekilde ortaya çıkan panik atakları kişilerin gündelik yaşamlarına devam etmelerine engel olmak.  İle beraber kişilerin kendilerini güvende olmadığı hissiyatını yaşamalarına neden olmaktadır. Yapılan araştırmalarda toplumda panik atak rahatsızlığının çoğu kişide yaşandığı ya da bu rahatsızlığı geçirmiş olduğu bilinmektedir. Kişilerde meydana gelen panik atak rahatsızlıklarının meydana geldiği süreç 10 ile 30 dakika arasında olduğu bilinmektedir. Ve bu yaşanan süreç kişilerde çok büyük bir ölüm korkusu hissi meydana getirmektedir. Panik atak, yaşanan bu yoğun duyguların tanımıdır. Tek başına bir rahatsızlık olarak tanımlanmasa da kişinin yaşamında etkili olabilir. Panik bozukluk  ise panik atak yaşama korkusu olduğu için daha yoğun ve geniş bir zaman kaplar. Bu nedenle kendi başına psikolojik bir rahatsızlık olarak kabul edilir.

Panik Atak Belirtileri Nelerdir ?

Son yıllarda daha sık olarak yaşanan panik atak rahatsızlıklarının ilk olarak ortaya çıktığı yaş aralığı ise 20-35 yaşları arasıdır. Bu hastalık kadınlarda erkeklere göre ise daha fazla görülmektedir. Çoğu zaman panik atak hastalıkları kriz ve nöbet olarak adlandırılmaktadır. Panik atak rahatsızlıkları aniden başlayan ve giderek güçlenen korku ve şiddet hissiyatlarıdır. Genel olarak 10- 30 dakika süren bu süreçler daha sonra ise kendiliğinden son bulur. Panik bozukluklar ise ataklar sırasında ve sonrasında yeni atakların yaşanacağı hislerini ortaya çıkaran. Ve panik ataklar sırasında kalp krizi ya da ölümlerin ortaya çıkacağı gibi. Kişilere kötü duygular doğuran bir ruhsal rahatsızlık olarak tanımlanmaktadır.

Panik Bozukluk Nasıl Geçer ?

Son zamanlarda daha çok konuşulmaya başlanan ve sıkça rastalanan Panik Atak Hastalığı.  Günümüz yaşam koşullarının bireylerde stresi daha sık yaşamaları ve kişilik özelliği olarak telaşlı. Heyecanlı yapıdaki toplumda panik atak olarak değerlendirilmesi faktörleridir. Sebepsiz olarak aniden yaşanan göğüs ağrıları, sıkışma, çarpıntı, baş dönmesi gibi belirtiler  kişileri korku ve panik içerisinde bırakmaktadır. Yaşanan herhangi bir  göğüs ağrısı durumu bireylerin kalp krizi yaşadıkları yada geçirecek olacakları hissleri kişileri korkuk içerisinde bırakmaktadır.

Yaşanan bu rahatsızlıklar sonrası kişi en yakın sağlık kuruluşuna başvurmakta ve bu rahatsızlığın nedenlerini araştırmaktadır. Ama bu yaşanılan rahatsızlık kişide korku hissi meydana getirmekte ve tekrardan yaşayacağını düşünmesine neden olmaktadır. Bu süreçten sonraki en ufak sıkıntılarda ise panik atak yaşamasına neden olmaktadır. Semptomlar tekrarlamaya devam ettikçe, bu semptomlara sahip olan kişi bu dönemde gergin. Huzursuz ve endişeli bir şekilde her an yeni bir atağın geleceğini beklemeye başlamaktadır. Bu endişeli bekleyişe ‘beklenti anksiyetesi ’ adı veriliyor.

Panik Atak Sebepleri

Biyolojik görüşe göre panik bozukluk, beynimizde nöron adı verilen sinir hücrelerinden salgılanan. Heyecan ve duygusal yaşantılarımızı düzenleyen bazı beyin hormonlarının anormal çalışması sonucu oluşuyor. Diğer bir görüşe göreyse panik bozukluk, günlük yaşantımızda yaptığımız bazı davranışlarımızın sonucunda ortaya çıkan. Ve tamamen doğal ve zararsız olan çarpıntı, terleme, nefes sıkışıklığı ya da baş dönmesi gibi bedensel belirtilerin. Hasta tarafından kötü bir hastalığın belirtileri olarak değerlendirilmesi ve yanlış yorumlanması ile oluşuyor.

Panik Atak Hastalığı  yaşanılan belirli ve sıkça görülen semptomlar vardır. Bu belirtiler belirgin bir sebep olmadan ve aniden ortaya çıkabilir. Panik atak kişi için çok korkutucu ve stresli bir durum meydana getirebilir.

Panik atak rahatsızlıklarında yaygın olarak görülen semptomlar şunlardır.

• Ateş basması,
  • Baş dönmesi,
  • Baygın hissetme,
  • Boğulma hissi,
  • Dehşet hissi ya da ölme korkusu,
  • Genel titreme,
  • Göğüs ağrısı,
  • Hızlı kalp atışı,
  • Kulaklarda çınlama,
  •  Kuru ağız,
  •  Mide bulantısı,
  •  Nefes darlığı,
  •  Parmaklarda karıncalanma,
  •  Terleme,
  •  Üşüme,
  •  Uyuşma veya iğne batması hissi,
  •  Vücuttan kopuk hissetmek.

Panik atak rahatsızlıklarında yukarıda belirtmiş olduğumuz belirtilerden enaz dört tanesi aynı anda görülebilmektedir. Bu semptomlarda daha azının
meydana gelmesı halinde bu duruma kısıtlı panik atak adı verilmektedir. Panik atak rahatsızlıkları bazen ayda bir kez meydana gelirken bazıbireylerde bu durum ise daha uzun süre de devam edebilir. Panik atak hastalığı ne kadar korkutucu olursa olsun tehlikeli değildir. Yaşanan ataklar kişiye doğrudan zarar vermemektedir.

Panik Atak Tedavisi

Panik atak, tedavisinde kesin sonuçlar alınabilen bir hastalıktır. Bilinen panik atak hastalığı tedavisinde iki yöntem uygulanmaktadır.
• İlaç tedavisi
• Psikodinamik Terapi

İlaç tedavisine her zaman gerek olmayabilir. Ya da olduğunda birey bunu tercih etmeyebilir. Panik Atak Hastalığı tedavisinde Psikodinamik Psikoterapi oldukça etkilidir. Mevcut bozukluğa sebep olan çatışmalar, bastırılmış duygular, hatırlanmayan anılar ayrıntılı şekilde ve güvenli bir ortam olan terapide ele alınır. Böylece bu rahatsızlığa neden olan kök sebepler belirlenir ve bastırılmış duygular gün yüzeyine çıkarılarak bireyi kontrol altına almasının önüne geçilir. Özellikle yetişkinlerde bu bozukluk yaşam içerisinde büyük bir yer kaplar. Zaman içerisinde sosyal yaşam, iş yaşamı, özel yaşam gibi en temel alanlarda. Psikolojik, duygusal, ilişkisel zararlar verek kişinin psikolojisinde önemli etkiler bırakabilir. Ancak tedavisi imkansız olan bir bozukluk değildir. Doğru bir uzmandan terapi desteği alındığında kalıcı değişimler yaşama ihtimali çok yüksektir.

Panik Bozukluk Tedavisi

Psikoterapi desteği panik atak sorunlarında sizlerin bu hastalık ile yüzleşmesini sağlamaktadır. Ataklarınızın boyutuna göre uygulanan ilaç tedavisi atakların seyrinin azalmasında etkili olsa da yeterli olmayacaktır. İlaç tedavisi yanından panik atak nöbetleri yaşayan bireylerin bu durumu kabullenmiş olmaları gerekmektedir. Yaşanan nöbetler de bu durumun kendisini öldürmeyeceği ve kendisinin kontrolünü kaybetmeyeceğini düşünmesi gerekmektedir. Panik Atak Hastalığı yaşayan insanların en büyük sıkıntıları kaygı ve dikkat bozukluklarıdır. Kişiler aslında tehlikeli bir durumun içinde olmasalar bile düşünceleri ile kendilerini endişe içine sokmaktadırlar.

Panik Atak Testi

Bu hastalık ile mücadele de uygulanacak olan en büyük yöntem ise panik atak krizi yaşayan. Kişilerin herşeyin kendi düşüncelerinde gerçekleştiği bilincine varabilmesidir. Panik Atak Hastalığı yaşayan kişilerin sadece ilaçlara sığınmaları yanlış bir yöntemdir. Nefes egzersizleri ile nöbetlerin yaşandığı an daha kontrollü olabilirsiniz. Ancak unutmamalısınız ki bu süreçte en etkili ve kesin yöntem durumun farkına vararak. Yani kendi kendinize yaratmış olduğunuz korkuların farkına vararak engelleyebilmenizdir. Bunun da etkili yolu terapi desteği almaktır.

Bilgi almak için çekinmeden iletişime geçebilirsiniz.