Öfke Kontrolü

Eylül 13, 2020 Psikolog İstanbul

Öfke Kontrolü bir süreci ifade eder. İnsanların stres faktörlerini belirlemesine yardımcı olabilir. İnsanlar öfke kontrolünde sakin kalmalarına yardımcı olacak adımları öğrenirler. Daha sonra gergin durumları yapıcı ve olumlu bir şekilde ele alabilirler.

Öfke Kontrolü Terapisi

Öfke kontrolünün amacı, kişinin öfkesini azaltmasına yardımcı olmaktır. Öfkenin neden olabileceği duygusal ve fiziksel uyarılmayı azaltır. Öfkeyi kışkırtan tüm insanlardan ve ortamlardan kaçınmak genellikle imkansızdır. Ancak kişi tepkileri kontrol etmeyi ve sosyal olarak uygun bir şekilde tepki vermeyi öğrenebilir. Bir psikoterapistin desteği bu süreçte oldukça önemlidier.

ÖFKENİN NEDENLERİNİ KEŞFETMEK

Pek çok farklı olay birini kızdırabilir. Bunlar şunları içerebilir:

• Algılanan başarısızlıklar, adaletsizlikler veya hayal kırıklıkları gibi dahili olaylar
  • Mülkiyet veya ayrıcalık kaybı, alay etme veya aşağılama gibi harici olaylar

•    Öfke, dışsallaştırma davranışlarına neden olabilir. Bunlar sözlü tartışmaları ve öfke nöbetlerini içerebilir .

• Öfke ayrıca içselleştirme davranışlarına da neden olabilir. İçselleştirme davranışları somurtma veya artan depresyon semptomlarını içerebilir .
  • İnsanlar saldırganlık yoluyla öfke gösterebilir. Saldırganlık, öfkenin biyolojik işlevidir. İnsanları tehditlerle savaşmaya hazırlamaya yardımcı olan evrimsel bir tepkidir.

Uygunsuz öfke gösterileri, daha ciddi bir zihinsel sa ğ lık veya duygusal sorun olduğu anlamına gelebilir. Öfke kontrolü terapisi alan insanlar öfkeye tepkilerini yavaşlatma becerilerini öğrenirler. Bu, duygularının nedenini belirlemelerine yardımcı olabilir.

Öfkenin nedenleri duygusal travma, bağımlılık, derin üzüntü olabilir. Ancak doğal bir eğilim, tetiklenmede geçici bir rahatlama bulmak olabilir.

Bu, öfkenin gerçek nedenini belirsizleştirebilir. Sizin için durum buysa, bir terapistten yardım almak size yardımcı olabilir.

ÖFKE KONTROLÜ TERAPİSİ NEDİR?

Öfke Kontrolü terapisi, net bir iyileşme kılavuzu seti sağlar. Tedavideki kişiye duygularını serbest bırakması için kontrollü bir platform sağlar. Aynı zamanda, yıkıcı tepkiler yeri ne yapıcı tepkiler almayı hedefler. Terapideki insanlar öfkelerini neyin tetiklediğini incelemeye teşvik edilir. Her uyarılma seviyesinde duygularının farkına varmaya çalışırlar. İnsanlar öfkelerini kontrol etmek için bu işaretleri bir harita olarak kullanmayı öğrenirler.

Öfke Kontrolü Nedir

Terapide insanlar, vücutlarının geçmiş ve gelecekteki olaylara nasıl tepki verdiğine dair fikir edinir. Bunu, belirli bir duruma verilen duygusal tepkiyi belirleyerek yaparlar. Terapistler ayrıca insanların diğer endişeler için savunma mekanizmaları olabilecek öfke tepkilerini fark etmelerine yardımcı olur. Bu endi ş eler depresyon, anksiyete veya diğer ruh sağlığı sorunları olabilir.

Terapisi genellikle öfke sorunları olan kişilere yardımcı olur. Sosyal ağlarını oluşturan kişilere de yardımcı olabilir. Kontrol edilemeyen öfke, zararlı psikolojik ve fiziksel koşullara yol açabilir. Öfke Kontrolü, öfkeyi azaltmaya ve kontrol etmeye yardımcı olur. Bu, insanların stresi azaltmasını sağlar. Aynı zamanda ciddi sağlık sorunları riskini de azaltabilir. Bunlar, kalp hastalığı ve yüksek tansiyonu içerebilir.

Öfke Kontrolü terapisinin amacı, insanlara tetikleyicilerini nasıl inceleyeceklerini öğretmektir. Ayrıca, insanların durumlara nasıl bakacaklarını ayarlamalarına da yardımcı olur. Başarılı öfke Kontrolü terapisi, insanların öfke ve hayal kırıklığını ifade etmeleri için sağlıklı yollar geliştirir. Öfke Kontrolü tedavisinde kullanılan bazı teknikler şunları içerir:

• Öfke kontrolü
  • Öz farkındalık
  • Meditasyon
  • Hayal kırıklığı yönetimi (bazen bir öfke günlüğüne yazarak)
  • Solunum teknikleri
  • Rahatlama stratejileri

Terapi, bire bir veya grup ortamlarında gerçekleştirilebilir. Sınıflar, belirli öfke sorunları türlerini ele alır. Bunlar ilişki sorunları, ebeveynlik ve işle ilgili öfke veya öfkeyi içerebilir.

Terapi sürekli olarak mevcuttur. Öfke Kontrolü ile ilgilenen kişiler de bir geri çekilme veya çevrimiçi kurs alabilirler. Bazı durumlarda ev ödevleri ve egzersizler içerir. Bunlar terapide öğrenilen teknikleri güçlendirir. Ayrıca terapideki kişinin yeni becerilerini gerçek yaşam koşullarında uygulamasına izin verir.

ÖFKE KONTROLÜNDEN KİMLER YARARLANABİLİR?

Öfke Kontrolü, başkalarıyla ilişkilerini geliştirmek isteyen herkese fayda sağlayabilir. Ancak bu tedavi, belirli sosyal gruplar için özellikle yararlı olabilir. Bunlar şunları içerir:

• Travma sonrası stres (TSSB) ile ilişkili davranış değişiklikleri olan kişiler
  • Madde/alkol bağımlılığı sonucu yoksunluk çekenler
  • Öfkeyi kontrol etmeyi zorlaştıran bilişsel veya zihinsel sağlık sorunları olan kişiler

ÖFKE KONTROLÜNÜN SINIRLAMALARI

Öfke Kontrolü terapisi, öfke sorunları olduğunu fark etmeyen kişilerde etkili olmayabilir. Şiddetli öğrenme güçlüğü olan kişiler, öfke tedavilerine yanıt vermekte bazı zorluklar yaşayabilir. Bu tedaviler bazen bilişsel davranışçı terapi (CBT) ilkelerine dayanmaktadır. Ancak bu tek başına yeterli olmayabilir. Dinamik psikoterapi ile öfkeyi oluşturan kökenler bulunup ortaya çıkarılır.