Obsesif-Kompulsif Bozukluk Tedavisi

Obsesif-Kompulsif Bozukluk Tedavisi , hastalığın  belirtileri gösteren bir hasta hastalığın ilerlemesine müsaade edilmeden mutlaka uzman bir doktora gösterilmelidir. Obsesif-Kompulsif rahatsızlığın temelinde sürekli kafamıza takılan ve başımızdan atamadığımız bazı düşünceler yatar. Obsesif-Kompulsif Bozukluk Terapisi Zihin sürekli bunlara saplanınca bunlara karşı belirli tepkilere de saplanır.

Obsesif-Kompulsif Bozukluk Tedavisi

Bu şekilde tekrarlanan düşünce ve davranış eşleşmeleri obsesif-kompulsif ismi verilen rahatsızlığa neden olur. Bu tarz hastalar bazı düşünce ve saplantılarını kontrol etme gücüne sahip değildir. Hastanın kendisi için çok zorlayıcı olan bu durum, hasta yakınları için de çok ciddi bir sorundur. Aslında bunu yaşayan hastalar kurtulmaya çalışır. Ama kendi çabaları genelde sonuçsuz kalır ve daha zor durumlara yol açar.

Neden Obsesif-Kompulsif Oluruz?

Beynimizin çalışması, nöronların birbiriyle ilişkisine bağlıdır. Beynimiz sürekli nöronların iletişimi ile aktif haldedir. Ama obsesif-kompulsif hastalığına sahip olan bireylerin beyninin bazı bölümleri çok daha fazla aktif olur. Obsesif-kompulsif sorunların temelinde bazen nöronlar arasındaki bu fazla etkileşim ve beynin aşırı hareketliliği yatar. Ama bazen çevresel faktörler de bu hastalığa yol açabilir. Kişinin geçmişte yaşadığı ve unutmadığı kötü deneyimler de bu soruna yol açabilir. Obsesif-Kompulsif Bozukluk Tedavisi Genel olarak taciz, yaşam koşullarının ani bir şekilde değişmesi, hastalık, çok sevilen birisinin ölümü ya da ilişkilerde aşırı derecede kaygı yaşanması insanları obsesif-kompulsif yapabilir.

Obsesif-Kompulsif Hastalarında Görülen Belirtiler

Obsesif-kompulsif tedavi edilmediğinde ve ilgilenilmediğinde sürekli tekrarlayan bir hastalıktır. Hastalık tedavi edilmezse, hasta insanda aşırı derecede bir saplantılı düşünceler halinde görülebilir. Bunun dışında insanlarla el sıkışmaktan kaçınabilir. Başka bir insanın dokunduğu bir şeye dokunmaktan kaçınabilir. Hep kirli olduğu düşüncesine ve sürekli duş almaya meyilli olabilir.  Sürekli ellerini yıkamak ister. Obsesif-Kompulsif Bozukluk Tedavisi Herhangi bir şeyi sürekli sayabilir. Bazen de çok sevdiklerinin zarar görebileceği düşüncesine kendisini kaptırır. Sürekli aynı şeyi tekrarlayıp, kapıların kilitli olup olmadığını ya da ocakları kapatıp kapatmadığını sürekli kontrol edebilir. Bu gibi tekrarlanan durumlarda yapılması gereken hastanın en kısa sürede tedavi edilmesidir.

Obsesif-Kompulsif Tedavisi

Obsesif-Kompulsif Bozukluk Tedavisi belirtiler gösteren bir hasta hastalığın ilerlemesine müsaade edilmeden mutlaka uzman bir doktora gösterilmelidir. Bu gibi hastalıkların tedavisinde davranış ya da ilaç tedavisi yöntemleri uygulanabilir. Davranış tedavisinde, hastanın asıl sorunlarıyla yüzleşebilmesi için uzman bir doktorla düzenli görüşmeler yapması gerekir. İlaç tedavisi genelde ikinci aşamada düşünülür. Kaygıyı azaltmak ve de etkisini ortadan kaldırmak için beyne serotonin salgılayan ve de kişinin rahatlamasını sağlayan ilaçlardan faydalanılabilir. Önemli olan hastanın düzenli görüşebileceği bir uzmanın bulunmasıdır. Obsesif-Kompulsif Bozukluk Tedavisi Uzman hastayı yakından takip ederek ilaç tedavisine başlanıp başlanmayacağına karar verir. Hastalığın gelişim durumuna göre uygun çözümler üretir. Bu tarz sorunlarda uzmanlarımızın desteklerinden yararlanabilirsiniz.