Kaygı Bozukluğu Nedir

Haziran 23, 2020 Kaygı Bozukluğu Nedir?

Kaygı Bozukluğu Nedir .Kaygı bozukluğu olan bir diğer ismiyle anksiyete bozukluğu olan kişilerde sürekli olarak ve durumla bağlantısız olarak endişelenme söz konusudur. Aslında kaygı bizim günlük sorunlarla baş edebilmemiz adına hazırlıklı olmamızı, bir tehlike söz konusunda hemen karar verip işleri yoluna koymamızı sağlar lakin bu tür kaygı hafiftir ve baş edilebilir düzeydedir.

Kaygı Bozukluğu Nedir

Kaygı Bozukluğu Tedavisi Lakin aşırı endişelenme ve kaygı insanın hayatını olumsuz yönde etkiler ve hatta yaşamını sürdürme ihtimalini bile düşürür. Anksiyete bozukluğu olan kişiler her durumun en kötü halini düşünür, her şeyin kontrol dışında olduklarını düşünürler, her şey kendi denetimleri dışındadır. Anksiyete bozukluğu olan kişilerde genel olarak konular aile, iş, para ya da sağlık gibi konularla ilgilidir. Kaygı Bozukluğu Nedir Önüne geçilemeyecek olan bu endişe hali en az altı ay boyunca, her gün vardır ve gün boyunca da sürer.

Anksiyete bozukluğunun yaşam boyunca görülme olasılığı %5-6 arasındadır.Kaygı Bozukluğu Nedir  Yani her 100 kişiden 5-6 kişi anksiyete bozukluğuna yakalanabilir. Yaşlılıkla beraber kaygı bozukluğu artabilir. Yaşlılıkta görülen en sık hastalıklardan biri anksiyete bozukluğudur.

Kaygı Bozukluğunun Belirtileri Nelerdir?

Gerçek bir neden yokken veya varsa bile durumla bir alakası olmayan aşırı olan ve önüne geçilemeyen endişe hastalığın en önemli belirtilerindendir. Çoğu zaman hasta endişenin gereksiz olduğunu ve fazla olduğunda farkındadır lakin önüne geçemez ve sakinleşemez.Kaygı Bozukluğu Nedir  Çevrelerinde ise aşırı derece evhamlı olarak tanıtılırlar. Yorgunluk, dikkat bozukluğu, konsantrasyon güçlüğü, en ufak sesle irkilme, uykuya zor dalma ve gece sık sık uyanma gibi belirtiler anksiyetenin belirgin belirtilerindendir.

Anksiyete bozukluğunda sıklıkla fiziksel bir hastalık varmış gibi kendini gösteren bazı bedensel belirtiler gözlemlenir. Bu belirtiler arasında sersemlik hissi, sıcak basması, yutma güçlüğü, göz seğirmeleri, terleme, bulantı, asabiyet gibi birçok durum sayılabilir.

Kaygı Bozukluğu Tedavi Edilebilir Mi?

Kaygı Bozukluğu tedavi edilebilen bir hastalıktır. İlk yapılması gereken kesinlikle bir psikiyatriste başvurmaktır. Tedavi gören kaygı bozukluğu olan kişilerin çoğu tedavi sonrasında kesinlikle yarar görür. Kaygı bozukluğu psikoterapi ya da ilaç yöntemleriyle tedavi edilebilir. Bu yöntemlerden sadece biri veya birlikte de kullanılırsa tedavi etkin hale gelebilir. Tedavi şekli kişinin durumuna ve hastalık boyutuna göre değişecektir. Kaygı Bozukluğu Nedir Size hangi tedavinin uygun olduğu psikiyatristiniz belirleyecektir. Kaygı bozukluğunda kullanılan ilaçlar yalnızca doktorunuzun önerdiği dozda ve sürede kullanılmalıdır. Eğer bizden kaygı bozukluğu için hizmet almak isterseniz teşhis ve tedavi için sizi merkezimizde bekliyor olacağız.

Kaygı Bozukuluğu Tedavisi ile ilgili merak ettiğiniz herşeyi İstanbul psikolog terapi ailesi olarak bize sorabilirsiniz.