Fobi Nedir

Haziran 23, 2020 Fobi Nedir, Psikolog İstanbul

Fobi Nedir, Fobinin Belirtileri Nelerdir gibi sorularınız varsa ve sorularınıza cevap arıyorsanız İstanbul Psikolog terapi sizlere kesin çözümler sunuyor. Fobi bir olaya ya da bir nesneye duyduğumuz tamamen anlam dışı yoğun hissedilen duygudur. Her insanın belirli korkuları olabilir: fare, merdiven, yükseklik vs. Kararında olan korkular hayatımızın bir parçasıdır.

Fobi Nedir

Ancak duyulan korku çok yoğun olursa kişinin hayatını kötü şekilde etkileyecek hale gelirse buna fobi adını veririz. Fobi gerçek olarak tehlike içermeyen ya da çok az tehlikeli olabilecek bir duruma ya da bir nesneye karşı duyulan aşırı derecede yoğun hissedilen endişe veya korkudur. Fobi Nedir Sık görülen fobilerden bir kaçı kapalı yer korkusu, yükseklik korkusu, yılan korkusu ve böcek korkusu olabilir. Çoğu fobiler çocukluk çağında ortaya çıkar lakin bu yetişkinlerde görülmeyeceği anlamına gelmez. Fobi Nedir Yetişkin çağında ortaya çıkabilen fobilerde vardır. Fobi Nedir Fobisi olan kişi aslında o duyguyu ne kadar yüksek ve gereksiz derecede yaşadığının farkındadır lakin duygularının önüne geçemez. Korkulan nesneyi ya da korkulan durumu düşünmek bile fobisi olan kişiye endişe ve korku verir. Fobiler çoğu zaman fobisi olan kişinin ondan kaçmasına neden olur. Fobi Örneğin asansör korkusu olan birinin asansöre binmeyip 10. kata merdivenle çıkması gibi..

Fobinin Belirtileri Nelerdir?

• Korkulan nesne ya da duruma ne kadar yaklaşılırsa korku ve endişe o kadar artacaktır.
  • Kişinin korkulan nesneden ya da durumdan kaçamayacak veya uzaklaşamayacak olma düşüncesi de fobiyi olumsuz yönde tetikler.
  • Fiziksel belirtiler olarak şunlar gösterilebilir; nefes almakta güçlük, kalp çarpıntısı, göğüste ağrı, titreme, mide bulantısı, terleme gibi..
  • Fobinin duygusal belirtileri de şiddetli bir panik hali, yoğun bir kaçma isteği, ölecekmiş ya da bayılacakmış gibi hissetme, aslında aşırı tepki verdiğini fark etmez fakat duygularının önüne geçememe gibi belirtilerdir.

Fobinin Tedavisi Mümkün Müdür?

Fobilerin tedavisi diğer hastalıklara göre çok daha kolay bir tedavi yöntemidir. Lakin kişinin fobiye bağlılık derecesi ve kişisel özelliklerine göre tedavinin süresi tabi ki değişebilir. Öncelikle en önemli adım sorunu farkına varmak olacaktır. Sorunu farkına vardıktan sonra tedavi çok kolay ilerleyecektir.

Fobinin günlük hayatınızın önüne geçtiyse ve günlük aktiviteleriniz aksıyorsa bu süre 6 aydır devam ediyorsa kesinlikle bir psikiyatriste başvurmalı ve kendinize bir tedavi yolu çizmelisiniz. Fobi Nedir Terapist hastayı tanıyarak o kişiye tedavi yöntemi belirlemelidir. Fobilerin tedavisinde çeşitli yöntemler olmakla birlikte hangi yöntemin uygulanacağını hastayla beraber terapist karar vermelidir. Fobi Nedir Bu nedenle doğru terapisti seçmek çok önemlidir. Size vereceğimiz doğru hizmetten yararlanmak adına sizi merkezimize bekliyoruz.

Fobi Nedir ve Fobinin tedavisi mümkün mü ? Bu sorularınız ile ilgili daha fazla cevap bulmak için sizlerde iletişim numalarımızdan bize ulaşabilirsiniz.