Distimik Bozukluğun Tedavisi

Distimik Bozukluğun Tedavisi, Distimik bozukluk normal depresyon belirtilerinin bulunduğu lakin daha hafif şiddetli ve daha uzun bir süre devam ede ciddi bir psikiyatrik hastalıktır. Distimik bozukluğa sahip olan kişiler çoğu zaman mutsuz ve karamsar kişilerdir. Bu kişilerde yoğun olarak uyku, iştahsızlık, enerjide azalma, konsantrasyon, dikkat dağınıklığı, karar vermede güçlük gibi semptomlar görülür. Toplumda oldukça sık görülen bir rahatsızlıktır lakin bu rahatsızlığı olan kişi rahatsızlığı farkına varmaz ve genelde tedavi görmez. Bunun sebebi hastalığın ani olarak bir başlangıç semptomunun bulunmaması ve kişinin yaşam akışında belirli bir etki ve değişiklik yaratmamasıdır. Distimik Bozukluğun Tedavisi Böylece bu hastalık hasta yakınlarının dahi dikkatini çekmez. Distimik bozukluğu olan kişiler genel olarak kendini ben kendimi bildim bilelim böyleyim şeklinde tanımlar ve hastalık özelliklerini kendi kişisel özelliği sandığından dolayı tedaviyi reddeder. İçinde bulunduğu bu hastalık durumunu zaten kişilik olarak benimsemiştir. Oysaki bu hastalığın tanımı ve tedavisinin erken olması çok önemlidir. Her hastalık gibi gecikmesinin bedelini hasta ve hasta yakınları kötü derecede ödeyecektir.

Distimik bozukluk genel olarak çocukluk döneminde veya ergenlik çağında ortaya çıkar. Ortaya çıktıktan sonra kronik bir çizelge izler ve iki yıl boyunca da devam eder. Zaman zaman bu tabloya büyük derece depresyon eklenir ve sık sık kendini yineleyebilir.

Distimik Bozukluk Belirtileri

Hastalığın en belirgin özelliği kişinin isteksizliği ve ilgisizlikten yakınmasıdır. Distimik Bozukluğun Tedavisi Ancak bahsedilen belirtiler genellikle dışarıdan gözlemlenemez. Hasta mutsuz ve karamsar olduğunu söylemezse çevresi bunu fark etmez. Uyku, iştah ve cinsel yaşamla alakalı sorunlar küçüktür fakat kişi hiçbir işe motive olamaz. Distimik Bozukluğun Tedavisi Normalde yapmayı sevdiği işlerden, hobilerden artık zevk almayabilir. Çoğu zaman durgun dalgın ve sessiz şekilde yaşamına devam eder. Hayat onun için yaşanması zorunlu bir hal alır. Distimik bozukluğu olan kişi artık sadece hayatın zorunlu ihtiyaçları ve temel sorumluluklarını yerine getir başka işlerle ilgilenmez. Aslında bu hastalık sebebiyle tam potansiyeli ortaya koyamaz ve istediği statüye gelemez. Bütün bunlar kişinin çevresiyle arasının bozulmasına neden olur.

Distimik Bozukluğun Tedavisi

Distimik bozukluğun tedavisinde ilk olarak psikiyatristten daha sonra ilaçtan yardım alınır. Distimik Bozukluğun Tedavisi  Etkin ve planlı bir tedavi yöntemi ile hastalık belirtilerinde önemli derecede gerileme ve kişinin fonksiyonel işlerinde belirgin bir artış gözlemlenmektedir. Antidepresan grubu ilaçlar bu hastalıkta iyi etki göstermektedir. Sizde planlı ve etkin bir tedavi için hizmetimizden yararlanabilirsiniz. Uygun psikiyatrist seçimi ve tedavi planlaması için merkezimize sizleri bekliyoruz.