Depresyon Rahatsızlığı

Depresyon Rahatsızlığı , genel bir mutsuzluk, değersizlik hisleriyle birlikte sosyal yaşamdan geri çekilerek hayattan zevk almanızı olumsuz etkileyen bir rahatsızlıktır. Depresyon rahatsızlığı kişilerde çeşitli duygusal ve fiziksel belirtilere yol açabilmektedir. Depresyon rahatsızlığı kişilerin gündelik hayattaki rutin işleri yapmalarına engel olmaktadır.

Depresyon Belirtileri Nelerdir ?

Depresyon hastalığı kişilerde üzüntü ve mutsuzluk belirtileri ortaya çıkarmaktadır. Ama üzüntü ile depresyon farklıdır. Üzüntü, kişilerin sıkıntı ve kötü bir olayda hissettikleri duygudur. Depresyon ise kişilerin üzgün hissetmelerinden ziyade daha farklı boyutta yaşanan derin duygulardır. Başlıca depresyon belirtileri şunlardır:

• Sürekli üzgün ve mutsuz hissetmek
  • Günlük sosyal yaşamda ilgi ve zevk kaybı
  • İştah değişiklikleri: Aşırı yeme veya iştahsızlık
  • Uykuya dalmada zorluk, sık uyanma veya aşırı ya da az uyuma
  • Sürekli yorgun ve halsiz hissetme
  • Konuşmada ve hareketlerde yavaşlık
  • Değersiz, yalnız ve suçlu hissetmek
  • Konsantrasyon kaybı, karar verme ve kaygılı hissetme
  • İntihar eğilimi

Depresyon hastalığının teşhisini koyabilmek için kişilerde yukarıda belirttiğimiz. Etkenlerin bir ya da birkaçının en az iki hafta boyunca devam etmesi gerekmektedir. Depresyon rahatsızlığı her yaş grubunda görülebilecek bir hastalıktır. Bu rahatsızlığı belli bir yaş grubuna şartlamak yanlış olacaktır. Ama depresyon genel olarak erkeklere nazaran kadınlarda daha çok ve yaygın olarak görülmektedir. Bir kez depresyon rahatsızlığı yaşalamış kişilerin bu hastalığa tekrardan yakalanma oranları yüksektir.

Depresyon Rahatsızlığı

Depresyon rahatsızlığına sahip bireyler gelecekleri hakkında bir kaygı ve umutsuzluk hissederler. Birey, gelecek kaygılarının yanında hep bir olumsuz hissetme, günlük sorumluluklarında hep bir azalma ve ilgi kayıpları yaşamaktadır. İş hayatında, özel hayatında ve cinsel birlikteliklerde keyif almaları ciddi oranda düşmüştür. Depresyon rahatsızlığında ortaya çıkan bazı semptomlarda ise sürekli bunaltı hissi meydana gelebilmektedir. Bireyin anksiyetesi artarak kişide sürekli huzursuzluk belirtisi ortaya çıkarabilmektedir. Her şeye olan ilgileri azalır ve bu durumdan kurtulamayacakları düşüncesi ile hasta intihar noktasına gelebilmektedir.

Yoğun anksiyete belirtilerinin depresyon olgularında intihar girişimleri için belirleyici bir etken olduğu ileri sürülmektedir. İntihar düşünceleri ve girişimleri depresyonun önemli belirtilerindendir. İntihar girişimleri ve kişilerin kendilerine zarar verme durumları depresyonun en önemli belirtilerindendir. Depresyondaki bireyde duygusal değişimler yaşanmaktadir ve bu değişimler aşırı iştahlanma ya da kilo kayıplarına neden olmaktadır.

Depresyon hastalarında ortaya çıkan diğer semptom ise uyku düzensizlikleridir. Bu durumda ise hastalar unutkanlık ve aşırı dikkatsizlikler yaşayabilirler.

Depresyon Risk Faktörleri Nelerdir ?

Depresyon rahatsızlıklarının tek bir etken yada sebebi yoktur. Depresyon rahatsızlığı kişilerde biyolojik, fiziksel ve çevre etkenlerinden dolayı meydana gelebilmektedir. Depresyon rahatsızlıklarının ortaya çıkması için kişilerde risk faktörleri de vardır. Bu faktörler ;

• Erken yaşta aile bireylerinin kaybı
  • Kişilerin ekonomik maddi sıkıntılar yaşaması
  • Romantik ilişkilerde çeşitli nedenler ile ayrılık
  • Alkol ve madde kullanımı
  • Kötü aile baskısı altında bir çocukluk yaşama
  • Aile bireylerinde depresyon varlığı
  • Kişilerdeki hormonsal bozukluklar

Depresyon Rahatsızlığı Tedavisi

Hafif şiddetdeki Depresyon rahatsızlığı tedavilerinde psikoterapi yöntemi ile duygusal çöküntülerin ortadan kalkması ile tek başına yeterli olmaktadır. Orta şiddetli depresyon rahatsızlıklarında ise psikoterapinin yanında ilaç tedavisi de gerekebilir.

Psikodinamik Psikoterapi, depresyon tedavisinde oldukça etkilidir. İlk olarak terapiye sürekli katılımı sağlayacak, güvenli ve yargılanmanın olmadığı terapi ortamı kişiye anlatılır. Sonrasında mevcut bozukluğa sebep olan çatışmalar, bastırılmış duygular, hatırlanamayan anılar ayrıntılı şekilde ve güvenli bir ortam olan terapide ele alınır. Böylece bu rahatsızlığa neden olan kök sebepler belirlenir ve bastırılmış duygular gün yüzeyine çıkarılarak bireyi kontrol altına almasının önüne geçilir. Doğru bir uzmandan terapi desteği alındığında kalıcı değişimler yaşama ihtimali oldukça yüksektir.

İlaç tedavisi yöntemlerinde anksiyete belirtilerinin giderimesi hedeflenir. Kullanılan ilaçlar ve doktor kontrolleri ile tedavinin gidişatı belirlenmektedir. İlaç tedavisi her zaman gerekmeyebilir. Ancak psikoterapi desteği hemen her durumda önerilir.

Bilgi almak için çekinmeden iletişime geçebilirsiniz.