Borderline Tedavisi

Mayıs 2, 2020 Kişilik Bozukluğu

Borderline Tedavisi

Borderline kişilik bozukluğu günümüzde sıkça görüşen bir rahatsızlıktır. Bu kişilik bozukluğu için çeşitli kriterleri karşılayıp karşılamadığına göre kişilere borderline kişilik bozukluğu tanısı konur. Tanı süreci geride kaldıktan sonra ise tedavi süreci başlar. Borderline kişilik bozukluğu için tıbbi ilaç tedavileri alınsa dahi psikolog görüşmeleri ile tedavi süreci desteklenmelidir.

Kendini ve çevresindekileri değerlendirmesi değişken olan, aşırı duygular yaşayan, davranışlarında tutarsızlıklar görülen borderline kişiler, en başta çevresi tarafından fark edilmeyebilir. Bu bulgular sanki onun kişiliğiyle gibi değerlendirilebilir. Fakat borderline kişilik bozukluğunun bir rahatsızlık olduğu ve tedavi edilmesi gerektiği bilinmelidir.

Borderline Kişilik Bozukluğu Nedir?

Borderline kişilik bozukluğunda kişiler arası ilişkilerde, o kişinin benlik algısında ve duygularında dalgalanma, yani tutarsızlıklar vardır. Bu kişilerin ilişkileri inişli çıkışlıdır. Kendileri için çok değerli olan, en yükseklere çıkardıkları biri hakkında bir anda son derece kötü düşüncelere sahip olabilirler.

Kendi iç görüleriyle ilgili de aynı durum söz konudur. Kendilerini çok beğenip üstün görürken, bir anda değersizlik algısına kapılabilirler. Bu kişilik bozukluğu hem kişinin kendisi için hem de çevresindeki insanlar için ciddi problemler yaratabilir.

Bu kişiler yalnızlıktan hiç hoşlanmazlar. Bir insana aşırı bağlanıp onu kaybetme korkusuyla göklere çıkarabilirler. Ama reddedildiklerine de aşırı tepki gösterebilirler. Bu kişilerde dürtüsellik de görülür. Borderline kişilik bozukluğunda tehlikeli hareketlere meyil, zarar verici davranışlar, aşırı hareketler sıklıkla gözlemlenir.

Borderline Kişilik Bozukluğu Nasıl Anlaşılır?

Borderline kişilik bozukluğu yaşayan kişiler başka problemleri dolayısıyla psikolojik destek almak istediğinde, semptomlarına bağlı olarak tanı konulabilir. Ya da bilinçli kişilerce borderline kişilik bozukluğundan şüphelenilerek başvurulabilir.

Bu kişilerin durumlarının çaresiz olduğunu düşünmeleri çok yanlıştır. Etkili bir şekilde tedavi edilerek normal kişiliklerine dönebilirler. Önemli olan bu kişilere uzman bir psikolog tarafından yaklaşılması ve uygun şekilde tedavisinin planlanmasıdır. Unutmayın ki, tüm psikolojik problemlerin yüksek bir oranda tedavi edilebilmesi mümkündür. Kişiden kişiye değişen psikoloji kişiye göre de birebir çözüm odaklı ilerleme ile tedavi yapılmalıdır. Tüm dünyada binlerce insanın profesyonel bir yardım alması oldukça rastlanan bir durum.

Terapi yöntemleri ile borderline kişilik bozukluğunda başarılı sonuçlar elde edilebilir. Tedavi başarısında kişilerin tedaviye uyumu da çok önemlidir. Tek seansta başarıyı yakalamayı beklememek ve sabırla terapilere devam etmek gerekir. Bu tür psikolojik rahatsızlıkları her insanın yaşayabileceği ve son derece normal karşılanması gerektiği unutulmamalıdır.

Borderline Kişilik Bozukluğunda Psikolojik Destek

Borderline kişilik bozukluğu için tedavi uygulamaktayız. Bu konuda eğitim almış psikolog görüşmeleri için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Bu rahatsızlığın çaresiz bir durum olmadığını ve atlatabilmeniz için bizim yanınızda olduğumuzu bilmelisiniz. İstanbul’da online veya yüz yüze terapi alabilirsiniz. Tüm detaylar ve bilgilendirmeler için iletişim kurunuz.

Tedavi sürecinizde psikolog desteğinin büyük önemi vardır. Tüm kişilik bozukluklarında olduğu gibi borderline kişilik bozukluğunda da tedavi amacıyla psikolog görüşmeleri yapmaktayız.