Bireysel Terapi

Eylül 15, 2020 Psikolog İstanbul

Bireysel terapi, eğitimli bir profesyonelin, tek bir kişinin karşılaştığı kişisel sorunlar üzerinde çalışmasına yardım ettiği bir tür psikoterapi türüdür. Çeşitli duygusal zorluklar ve psikolojik rahatsızlıklar için etkili bir tedavidir. Konuşma terapisi olarak da bilinir, bir bireyin refahını etkileyen semptomları iyileştirmeye veya kontrol etmeye yardımcı olabilir.

Bireysel Terapi Nasıl Çalışır?

Bireysel Terapi Nedir

Terapi seansları , bireylere problemler veya durumlar hakkında terapist ile gizlilik içinde konuşma fırsatı verir.  Sorunları  mutlaka  ortadan  kaldırmaz,  ancak  bireyleri  bunlarla  daha  uygun  şekilde başa çıkmaları için gereken araçlarla donatır.

Bireysel terapi, aile terapisi veya madde bağımlılığı danışmanlığı gibi diğer zihinsel ve davranışsal sağlık tedavisi türleri ile birlikte kullanılabilir .

Terapi Seansından Ne Beklemeli?

Bireysel terapi strese, öfkeye, üzüntüye veya çalışmaya neden olan birçok durum türü için yararlıdır. Rahat, özel bir ortamda, bir birey ve bir terapist. Aşağıdakiler dahil (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) birçok farklı önemli konuyu keşfedecektir:

• Düşüncelerin ve duyguların ifadesi
  • Davranış kalıpları
  • Problem çözme
  • Çatışma çözümü
  • Güçlükler ve zayıflıklar

Bireysel terapi kısa vadeli (acil sorunlara odaklanan) veya uzun vadeli (daha karmaşık problemleri araştıran) olabilir. Seans sayısı ve randevuların sıklığı kişinin durumuna ve terapistin tavsiyelerine bağlıdır.

Bu terapinin uygulanma şekli, söz konusu konulara, terapistin uygulamalarına ve bireyin ihtiyaçlarına bağlı olarak değişme eğilimindedir.

Terapinin Sizin İçin Doğru Olmasının 7 Nedeni

Bazı insanlar,  akıl  hastalığıyla  ilgili  damgalanma  nedeniyle  terapiye  gelmekte  tereddüt  ediyor. Bununla birlikte bireysel terapi, aşağıdaki yaygın sorunlardan herhangi birini yaşayan her tür insan için faydalıdır :

1. Üzüntü veya öfke gibi aşırı duygular
  2. Sevilen birinin ölümü veya ayrılık
  3. Madde bağımlılığı
  4. İş yerinde sorunlar
  5. Faaliyetlerden zevk alamama
  6. Gergin aile ve / veya kişisel ilişkiler
  7. Arkadaşlardan veya aileden gelen endişeler

Bireysel Terapinin Faydaları

Bireysel terapi, birçok zihinsel, duygusal  ve  davranışsal  sağlık  sorunu  için etkili bir tedavidir. Ancak, zorlu yaşam koşullarıyla karşı karşıya olan veya daha sağlıklı, daha işlevsel kişisel alışkanlıklar geliştirmek isteyen insanlara da yardımcı olabilir.

Bireysel terapi seansları bu yedi tür faydayı ve daha fazlasını sağlayabilir:

1. Yargılanmadan istediğinizi ifade etme
  2. Kendinizi daha iyi anlamak
  3. Duygularla nasıl başa çıkılacağını öğrenmek
  4. Semptomların altında yatan nedenleri belirleme
  5. Başa çıkma stratejileri sağlamak
  6. Semptomları yönetmek
  7. Yaşam tarzı değişikliklerini kolaylaştırmak

Sorununuz ne olursa olsun, terapi hayatınızı değiştiren bir deneyim olabilir.

PSİKOTERAPİ NE KADAR SÜRER?

Bireysel terapi Seanslarınızın süresi bir dizi faktöre bağlıdır:

• Endişenizin yoğunluğu
  • Madde veya alkol kullanımı
  • Terapiye ne kadar iyi yanıt verdiğiniz
  • Terapistinizle ne derece işbirliği yaptığınız
  • Hayatınızda terapi dışındaki olaylar
  • Terapiden beklentiniz
  • Düzenli katılım sağlayıp sağlamadığınız

Bireysel terapi

Terapistin görevi, size sağlıklı bir şekilde yaşamaya başlamanız için gereken araçları vermektir. Bu nedenle belirli bir süre içinde somut bir gelişme gösterme  ihtimaliniz  yüksektir. Eskisi kadar stresli veya endişeli olmadığınızı fark ederseniz. Sürekli olarak bir ilacın nüksetme olasılığından korkmuyorsanız. Veya arkadaşlarınız ve aileniz size sürekli olarak daha mutlu ve sağlıklı göründüğünüzü söylerse, bunlar tedavinizin işaretleridir. Birçok kişi, yaşamlarında denge ve zindelik hissini korumaya yardımcı olduğu için. Yıllarca hatta tüm yaşamları boyunca düzenli terapi seanslarına devam eder.