Agorafobi Tedavisi

Agorafobi tedavisi birçok sebebi olmakla birlikte genetik, psikolojik ve biyolojik olmak üzere 3 neden altında toplanabilir. Genetik nedenlere bakıldığında aileden herhangi bir üyesinin bu rahatsızlığı geçirmiş olması kişinin 8 kat daha riskli grupta olduğuna işaret eder. Biyolojik nedenleri olarak sinir sistemine bağlı bazı sorunlar agorafobiyi tetiklemektedir. Psikolojik nedenlere gelince travmatik bir olay sonrası meydana gelebilir ki halk arasında genelde bu nedenden dolayı rahatsızlanan kesim fazladır.

Agorafobi halk dilinde panik atak olarak geçen bir sendromdur. Açık alanda durmak istemezler ve evlerine kendilerini kapatarak dış dünyadan korurlar. Açık alanlarda yardım etmeyecek başlarına kötü bir şey gelse kurtaracak kimse bulamayacaklarını düşünürler. Sürekli bu endişeleri olduğu için yalnız asla çıkmaz hep yanlarında birilerinin olmasını isterler. Bazı rahatsız olan kesim sadece yanlarında birisi olursa kendini rahat hissederken bazı kesim ise kendini tamamen dış dünyaya kapalı evine kapatarak yaşamına devam etmek ister.

Agorafobi Nedenleri

Birçok sebebi olmakla birlikte genetik, psikolojik ve biyolojik olmak üzere 3 neden altında toplanabilir. Genetik nedenlere bakıldığında aileden herhangi bir üyesinin bu rahatsızlığı geçirmiş olması kişinin 8 kat daha riskli grupta olduğuna işaret eder. Biyolojik nedenleri olarak sinir sistemine bağlı bazı sorunlar agorafobiyi tetiklemektedir. Psikolojik nedenlere gelince travmatik bir olay sonrası meydana gelebilir ki halk arasında genelde bu nedenden dolayı rahatsızlanan kesim fazladır.

Panik Atak Olduğunuzu Anlama Yolu

Panik atak belirtileri arasında en yaygın olanlar kalp çarpıntısı, hızlı soluk alıp verme, ölecek gibi hissetme ve korku en ön sıralarda gelir. Uzman desteği ile verilebilecek ilaçlar ile çözüme kavuşması mümkün bir rahatsızlıktır. Ayrıca kişi konu ile ilgili bilinçlendirilerek egzersiz ve teknikler ile rahatlaması sağlanabilir. Kadınlarda erkeklere oranlar daha sık görülen bu rahatsızlık 1 ay süre içinde birden fazla oluyorsa panik bozukluk olarak adlandırılır.

Agorafobi tedavisi

Tedavi olarak ilaçlardan daha etkili olan bilişsel davranış tedavisi uygulanabilir. Bilişsel davranış tedavisinde kişinin korkuları sorgulanır ve korkuları ile yüzleşmesi sağlanır. Tüm yapılan tedavilerdeki amaç kişinin kendi korkularını aşıp normal bir yaşama devam etmesini amaçlamaktadır.

Agorafobi için tedaviye başlamadan önce durumu hastaya anlatmak daha yardımcı olacaktır çünkü hasta kendisine neler yapılacağını korkuları gereği bilmek isteyecektir. Psikolog olan tedaviyi yapacak uzman ise bu konuları hastaya anlatabilmek için önceden eğitime tabi tutulu ve bu eğitimin adı  psiko-eğitimdir. Psikolojide resmi olmayan bir tekniktir. Bu eğitim ile birlikte tedaviyi yapacak olan uzman hastalığın nedenlerini ve sonuçlarını hastaya açıklamakta zorlanmaz ve hasta tüm detayları ile başına gelecekleri bilir. Hastaya tüm tedavi süreci anlatıldıktan sonra tedavi işlemi başlayabilir ve 2 çeşitten oluşur davranışsal ve bilişsel.

Uzmanlarımızdan tedaviniz ile ilgili tüm süreçleri detaylı öğrenebilir ve birebir görüşmeler sağlayabilirsiniz. Siz müşterilerimizin memnuniyetini ön planda tutarak hizmet veriyoruz. Tüm ekibimiz uzman doktor ve psikologlardan oluşmaktadır.